07 februari 2010

Händelse-rika dagar...

Händelserika dagar hos Adam i Kiruna och nu har vi landat hemma igen och den här veckan blir intensiv med mycket jobb och samtidigt omfattande tenta....
Tänkte bara få ge mer glimtar i bild av dagarna som passerat:

Här är Adams lägenhet i Kiruna, han bor på tredje våningen, första balkongraden....



I går var vi på Jokkmokks marknad, för att knyta lite kontakter med samiska vänner på plats. Riktigt stor marknad, mycket folk, minus 17 och trevligt!

Lite mer bilder från IceHotel i Jukkasjärvi, bilder från konstsviterna, från Icebar...gillar speciellt städvagnarna på hotellet, med medar nedtill.

Ett otroligt vackert ljus ovan Polcirkeln, där solen står lågt och vackert!
Vi åkte fram till Esrange, rymbasen, men det blev stopp vid grindarna och vi snurrade runt omedelbart, så att ingen skulle undra vad vi gjorde där...

Dagens tanke...om ett rikt liv....jag har ett rikt liv, jag får uppleva mycket, jag får må gott tillsammans med min familj. Vad mer kan jag önska mitt i all jobbstress och plugg? Ingenting! Jag är lyckligt lottad!

Inga kommentarer: