16 februari 2010

Hola Ålla!

Höga kusten-bron i morgonsolens sken
Har kurs för anställda konfirmandledare kring konfirmander med särskilda behov. Ikväll har vi mött Ållateatern från Sundsvall med min brorsson Mikael som är med i ensambeln, som har det som sitt jobb!

En fantastisk kväll med mycket berört i hjärtat och med sång, glädje och energi! Jag blir så lycklig av de här, som när jag var 18 år jobbade med det här gänget, när jag var nattvak och vårdbiträde på sommarläger i Slädaviken på Alnö. Riktigt roligt att möta de igen och de tränar ju på Molliers "Den inbillade sjuke", som jag verkligen ska se när de gör nyuppsättning igen nu i juni!
Jag och min brorsson Micke

Dagens tanke....om Ållateatern....de här förståndshandikappade får en möjlighet att med teatern som arbete utvecklas som människor. De anställda som jobbar med dem, har nog ett av världens bästa jobb, skulle vara så roligt att få jobba med dessa härliga personer, som ger Micke och hans kompisar såna fina möjligheter.

Inga kommentarer: