25 juni 2010

22 årig bröllopsdag!


Glad midsommar på er alla!

Vi har 22 årig bröllopsdag idag! Grattis älskling!
Vi firar alltså jute-bröllop, känns halvt oglamoröst med det materialet som beteckning, nästa år heter det hampa-bröllop....om 3 år blir det silverbröllop, då ska vi fira rejält!!

22 år sen -- ja den som känner mig bäst är ju min man Petter, vi har levt ihop längre än vad jag bodde hemma som barn och tonåring.
Den bröllopsdagen för 22 år sen, var en stor dag, ett prinsessbröllop fast med oss i huvudrollen.

Vi gifte oss i Torsåkers kyrka, våra vänner Tommy och Karin var värdpar och hade ordnat en hel del praktiskt. Min bästa vän Eva var min tärna och bar ringarna och vi hade mina syskonbarn Cecilia och Camilla som brudnäbbar!

Allt gick i ljusblått och vitt och var en fantastisk dag. Petter hade vit frack och var otroligt stilig. Jag hade den vackraste klänningen som mamma sytt med långt släp, lång slöja och krona som mamma gjort.
Min kollega och präst Gunnevi vigde oss, min kollega och kantor Inger spelade och henns kompis Christer sjöng. Jag och Petter sjöng och spelade gitarr för varann eftrer löftet då vi sjöng Nils Ferlins "Kärleken kommer" som duett -- inte ett öga var torrt.
150 personer var gäster i kyrkan och sen bjöds alla till Gammelgården i Torsåker på logen till bröllopskaffe med bröllopstårtan som mamma gjort.
75 personer fick sen bröllopsmiddag på församlingsgården i Torsåker där vår vän Alf stod för kockandet.
Sen väntade logdans på kvällen med brudvals och vickning, där våra syskonbarn Kristofer och Henric stod för musiken. Då kom många tillbaka som varit hem och ätit middag själva, t.ex. alla de i min ungdomsgrupp från Hofors.
När allt var som roligast lämnade Petter och jag festen, åkte hem till Hofors där pappa mötte upp och vi lämnade kläderna, tog packningen och körde ner till Arlanda för vår bröllopsresa till Kreta!

Dagens tanke.....om vårt bröllop.....det var ett sagobröllop den 25 juni 1988 -- jag lovar er! Och jag skulle gärna göra om det igen, precis som då, med samme man!

Älskar dig Petter, for ever!

Inga kommentarer: