08 augusti 2010

Adams nya bil!!!


Så lämnade vi då Valdemarsvik och styrde kosan idag till Hofors, där vi skulle hämta upp Adams första bil! Riktigt fin och han fick övningsköra den upp till Iggesund. Den går bra, det är smågrejer som ska justeras, men annars otroligt fin. Den är mörkblå i lacken och välvårdad. Riktigt bra första bil för honom.


Som alltid i Hofors, så får jag en liten längtan åter till det som var, inte till Hofors som är (för det ger mig lite magvärk faktiskt), men dock den tid vi hade där. Kyrkan är min oas, den är nog den finaste kyrka jag vet och den saknar jag enormt. Huset bredvid kyrkan, Gubbero, var vårt hem i 8 år och det huset har nu församlingen till barn och ungdomslokaler. Fortfarande finns spår efter oss, en syrenberså, perenna växter som svärmor planterat, resterna av Adams sandlåda, våra lampor vid garaget som Petter monterat m.m.


Dagens tanke...om Adams första bil....nu saknas bara körkortet och det ska väl inte vara sååå långt borta. Nu är bilen i hamn, den ska vi fixa och trixa med så den blir som han vill ha den och sen ska den få rulla upp till Kiruna. Riktigt kul att se dagens stolta bilägare! Kör säkert min son!

2 kommentarer:

emma sa...

åh..erat hur minns jag =)
nemen vad hette papegojan..det har jag glömt nu..
kram emma

Britt-Marie sa...

Snobben hette vår papegoja, som hade eget rum i huset på övervåningen! En vit goffin-kakadua!

Erat hus minns jag ju också, vi åkte förbi det, det som Tommy byggde nedanför oss. Vi var ju närmsta grannar till varann ju! That´s how we come together! A special place of course!