19 september 2010

Valdag i Sverige...


19 september 2010 -- valdag för Sverige!
Och jag har aldrig valt så spretigt som idag -- olika partier till vardera val till riksdag, landsting och kommun. Men jag valde med hjärtat och för att också få in unga människor i det hela.
Men jag kan säga en sak -- jag skulle göra allt för att vi INTE ska få in ett främlingsfientligt parti i riksdag och regering. Jag kan ta vilket valresultat som helst, bara inte Sverige väljer rasister in i vår riksdag -- jag blir helt brydd om detta kommer att ske och då hoppas jag verkligen att ALLA andra partier kommer att kliva fram och sätta ner fötterna och visa vart skåpet ska stå -- i Sverige värnar vi om allas lika rätt, oavsett om vi är olika, har olika ursprung, etnicitet, sexuell läggning etc


Dagens tanke...om dagens val....valresultatet visar på en majoritet för minoriteten alliansen och vi har fått in ett främlingsfientligt parti i vår riksdag! HELT ABSURT!!! Jag skäms! Dock får jag gå till sängs med trösten att 94 % av svenska folket är kloka människor i Sverige, som tycker att det spelar roll att vi värnar om ett öppet, demokratiskt Sverige med stor mångfald från hela världen!
Och imorgon får Sverige vakna upp mitt i chocken att vi har organiserad rasism i vårt styrande organ, vi har ett stort politiskt osäkert läge! Kan inte Jämtland bli norskt igen??

Inga kommentarer: