14 april 2011

För kärlekens skull...


Ted Gärdestads låt "För kärlekens skull" klingar i mitt inre, en av de vackraste sångerna jag vet:

Utanför fönstret slår våren ut. Marken blir grön igen.

Allt som var dött, väcks till liv, det kan också vi

Mm...

Så länge vi andas.

Ute till havs styr en fiskebåt. Längs en fri horisont.

Den gungar så tryggt in mot hamn som jag i din famn.

Mm...

Så länge vi älskar.

Det är för oss solen går opp.

Lyser som guld, för kärlekens skull

Solen går upp, så oskuldsfull

Lyser på oss för kärlekens skull.

Högt på ett berg står en katedral, och pekar upp mot skyn.

Men det är för himlen i dig, och jorden i mig

Mm...

Vi älskar varandra.

Det är för oss solen går opp.

Lyser som guld, för kärlekens skull

Solen går upp, så oskuldsfull

Lyser på oss för kärlekens skull.

Mmmm...

Lyser som guld, för kärlekens skull

Lyser på oss, för kärlekens skull

Dagens tanke...om kärleken....eller kanske månadens tanke, för månaden som passerat har varit de tuffaste jag varit med om och jag har skrivit alla tankar i en dagbok, långt utanför den offentliga bloggen. Det går varken att beskriva eller förklara vad vi gått igenom, men det jag vet är att jag är oerhört tacksam för den kärlek jag har till Adam och Petter! Jag älskar er!

1 kommentar:

Gunhildsblog sa...

Brittis! Går in här av och till, och undrar över vad jag läser? Har Petter drabbats av stroke? Eller vad är det för hemskt han återhämtar sig från på Remonthagen???
Tänker på Er i alla fall!!
Gunhild Scheike