21 juli 2011

Jag kom 8:a!!!!!!!!!!!


Uppe i ottan idag, 05.00 ringde klockan och 06.15 åkte jag iväg till golfbanan för att gå ut på tävling 07.25! En fin runda, där det stundtals löpte på bra resulterade i en sänkning av mitt hcp och det vill jag lova, sker inte så ofta!
Det var riktigt skönt att gå ut på morgonen, temperaturen behaglig, när vi kom in efter 18 hål var det ju gassande hett!
Adam gick ut lite senare på förmiddagen idag, håller tummarna att det går bra!
Golf är kul, oftast jämt. Det finns några tillfällen när det är mindre roligt -- när det regnar och när det går ont hela tiden!
Idag var det tvärsom, klarblå himmel och det gick bara ont emellanåt! Me like!
Beskedet kom sen ikväll -- jag kom på 8:e plats av 42 tävlande i min klass. Totalt tävlade 145 pers igår! Jag är tokglad över detta!

Dagens tanke....om det svåra med golf....det är knepigt med golf -- ibland funkar drivern, ibland järnslagen och ibland puttningen, sällan samtidigt -- undrar varför! Jag vet ju hur jag ska slå, stå, hålla och svinga...men ingen sa att golf skulle vara enkelt och det är det inte heller....men ack så skoj!

Inga kommentarer: