28 augusti 2012

Förkylning...

Förkylning! Ingen föranmälning, ingen kölapp, bara kliver på så där...kände det igår kväll, den kastade sig över mig i jordgubbslandet och jag gjorde allt jag kunde för att dämpa den, ta bort den, men icke....
Den är här och min största oro är om jag återigen tappar rösten, som jag brukar göra, då blir det tufft i helgen när jag har utbildning för unga konfirmandledare i Vålådalen/Trillevallen med 350 pers...

Ja, ja, bryt ut nu då, så jag kan ha det överstökat tack!

Skolorna har startat nu och Adam medger att han ändå saknar Kiruna, kanske inte så mycket skolarbetet, eller inte alls det, utan rutinerna, kompisarna och skidåkningen på Rymdgymnasiet! Kan förstå att det känns märkligt när han nu gått 14 år i skolan och helt plöstligt så ska han inte iväg....

Dagens tanke...om taskig tajming....det här är taskig tajming, men rätt vanligt så här på inledningen av hösten, när folk kommer tillbaka efter ledighet och semester! 

Inga kommentarer: