29 september 2012

Mittemellantid

Halva trädet igen....jag vet att jag fotograferade det förra hösten och nu är det likadant, trädet utanför mitt jobb - halva trädet, den nedre delen har sommar, grönskar och mår gott....och den andra halvan, toppen av trädet är förberedd för vintern och har släppt bladen redan...

Dagens tanke...om att gardera sig...som trädet är jag också garderad, just nu är det mittemellantid när det gäller kläder och skor - jag hade i början av veckan mina sommarskor och har också idag plockat fram halsduken och Petter tog med sig mössa och vantar på gubbseglingen som han och Larry och Lasse seglar den här helgen. Måste villigt erkänna att jag gillar mittemellan minst - jag är mer glad i när det är klart och tydligt, t.ex.  med årstider.....kom igen nu vintern!

Inga kommentarer: