21 december 2012

Portdomare för Alpina världscupen för damer

Ända sedan Adam var 7 år har jag ställt upp som portdomare när Alpina världscupen varit i Åre. Så även i år, men då fick jag denna gång med Adam för första gången, så det blev en ny erfarenhet för honom.
Det är alltid kul att finnas med, man står mitt i arenan! Så nära som man får stå.

I förrgår storslalom och igår slalom! Och det var alltså damerna som körde.
Igår var det stor framgång för svenska tjejer som kom 2:a, 4:a och 6:a!!

Man kan se mig som portdomare här vid slalomtävlingen på SVT:s sändningar....
Om man stannar klockan på 09.36 i sändningen, så syns jag till vänster om åkaren, vid en dubbel Intersportskylt, med röd jacka, svarta byxor, gul portdomarväst och vit mössa. Där står jag med mitt pordomarprotokoll och dömer dom första portarna, så att dom åker rätt och inte grenslar eller kör ur.
Spännande att få vara en del i en stor organisation och nu börjar jag ju bli rätt erfaren som portdomare, så det känns vant att vara där.
http://www.svtplay.se/video/902639/20-12-15-50

Dagens tanke...om alpint...vi har ju varit i den alpina cirkusen som föräldrar sedan Adam var liten. Nu är han mest där och snurrar själv, som domare för jibbing och som åkare själv. Men det är gott att få vara med på ett hörn. Det här med flaggåkning märkte vi ju tidigt inte var något för Adams del, han besiktade banan och sen hoppade han i skogen....;)

Inga kommentarer: