12 mars 2011

Melodifestivalfinal

Då är det dags att utse Sveriges bidrag till Eurovision song contest och startfältet består av flest singelsångare....Tycker nog att startfälltet är hyfsat bra denna gång, några låtar skulle nog bytts ut, några blir det en kamp om segern för.

Vi börjar från början:
1) Danny Saucedo -- In the club....en clublåt som sätter sig på hjärnan, kanske den låten som har nån chans i Eurovision...och Danny är ju duktig dansare och showartist!

2) Sara Warga -- Spring för livet....nämen ta bort....låten är bra på svensktoppen, den är tragisk i texten om att lämna ett dåligt förhållande som man måste bryta upp...nämen hallååå....
3) The Moniker -- Oh my God...Daniel Karlsson gillade jag från Idol-tiden...jag gillar den här 60-tals Beatelsinfluerade låten, den är positiv och glad. Kan också ha en riktigt bra chans i Eurovision.
4) Brolle -- Seven days and seven nights...den blir lite slätstruken, Brolle har fin röst, men njae...
5) Linda Bengtzing -- Är det fel på mig?...Nääää, det är inget fel på Linda, hon är underbar och har ofta så härliga låtar. Hon vinner inte ikväll, men jag gillar låten, blir glad av den!
6) Nicke Borg -- Leaving Home....hårdrocksballad kallas den, men njae, vet inte det jag...tycker inte den är så bra faktiskt.
7) Swingfly -- Me and my drum....Adam tycker den här är bra, jag tyckte nog sonen var sötast som målade sig inuti munnen med mammans läppglans....låten känns "har jag hört den förut"? Det lustiga är att det folk kommer att sjunga efter låten är den andra snubben som sjunger refrängens del, man kommer inte ihåg Swingflys rappande förutom Bomchikibomchiki....trist för bruden som får bara vara med på slutet och rappa lite...
8) Sanna Nielsen -- I´m in love...Ja, låten är ju fin och Sanna sjunger vackert. Den kan hålla i Europa, den känns svensk och en bra representant!
9) The Playtones -- The King....den är inte dålig, bra fart på låten, kommer på över halvan och kommer att spelas mycket på radion!
10) Eric Saade -- Popular...ja säga vad man vill om Eric, men han är en showartist och gör en bra och snygg show. Som alltid. Jag tror att han har en bra chans faktiskt...

Top 4 enligt mig är Eric Saade, Danny Saucedo, The Moniker och Sanna Nielsen -- de här 4 håller i Eurovision och kan ge Sverige en bra placering ute i Europa!

Dagens tanke...om vinnaren....Eric Saade! Ja, jag hade helt rätt 45 minuter innan resultaten tickade in -- mina top 4 blev desamma i slutresultatet! Undrar om jag ska köpa en trisslott imorgon? Eric Saade kommer att göra det riktigt bra i Eurovision i Tyskland, han kommer att ge allt med sin show!

Inga kommentarer: