19 juli 2012

Fyrmanna-scramble!

Ja, jag vet, det är nördigt, men jag är golfare och jag spelar golf och det blev en del golfsnack nu de här dagarna. Idag har vi spelat roligaste tävlingen -- fyrmannascramble, texas-scramble. Det är så att man hjälps åt och alla slår ut, sen väljer man vilkens boll man vill spela vidare på och därifrån slår de övriga tre och så ända ner i hål. Jag, Petter och Adam hade med oss Christoffer i vårt lag och han är en långtslående man, som är mycket proffsig i sitt golfande. Vi hade en tokkul runda på banan idag, gick runt på ett bra netto och vi hade 2 boogie, 3 birdies och resten par. Vi är nöjda och slutade på 31 plats av 81!
Redan 05.18 i morse gick de första tävlande lagen ut och de sista gick ut 12 timmar senare, 17.18. Det är 320 tävlande idag, så den här tävlingen är stor och riktigt rolig! Prisutdelningen ikväll kl. 22.30 gav fortsatt utdelning -- jag vann golfbollar på utlottning och Petter vann en toapappersbal!
Nu några dagars vila, för vi måste hinna med renoveringen här hemma också och Adam ska jobba 5 dagar i rad, så vi får se om vi tar nån avslutande singeltävling i helgen.



Dagens tanke...om förmånen med golf....det är en förmån att få spela golf -- att få vara ute i 5-6 timmar, att få promenad som heter duga, att få spela golf och umgås med roligt folk -- det är en enorm förmån!



Inga kommentarer: